søndag 20. oktober 2013

Spisebrikker

Nå kan vinteren og julen bare komme...spisebrikkene er klare :-)

Jeg ser at bildekvaliteten ikke er den aller beste, men jeg får skylde på dårlig lys.
Disse spisebrikkene hadde svirret rundt i hodet mitt veeeldig lenge 
og ble påbegynt i våres engang. 
De var nesten ferdige, bare lukkekanten igjen, da de ble lagt bort. 
Da de dukket opp igjen, bråbestemte jeg meg for å sy på lukkekanten med maskin 
for å få de ferdige, 
ellers er jeg redd de hadde blitt liggende til neste jul :-o

Mønster er fra en av bøkene til Lise Bergene

Disse spisebrikkene derimot er så gamle at jeg ikke husker når jeg begynte på de.
Og i likhet med de over, så var det omtrent bare lukkekanten som gjensto,
i tillegg til noen små detaljer som øyne og munn på snømennene. 
Dette ble tegnet på med tekstiltusj, lathansvarianten ;-)
Lukkekanten ble sydd på med maskin på disse også.

Deilig å få ferdig en ufo eller to :-)
Mønster er fra AnnAKa.


Dette er en ide jeg fikk da jeg sydde ferdige spisebrikkene over.
Jeg sier ikke mer foreløpig, men jeg tror dette kan bli bra :-)

Broderiet er fra www.sewswell.com

Dette er også noe som det vil komme flere bilder på etterhvert som prosjektet tar form :-)

Disse broderiene kommer også fra www.sewswell.com





1 kommentar:

  1. Kjempefine spisebrikker! har også en bok av henne som jg faktisk bladde i for bare noen dager siden. Er spendt på hva du kommer til å lage av de stoffene, kanskje flere spisebrikker? :)

    SvarSlett