søndag 10. august 2014

Litt nytt fra helgen

Denne toalettmappen/sminkepungen begynte jeg egentlig på forrige helg, 
men jeg hadde jo ingen glidelås som passet :-( 
Da måtte jeg jo bare bestille noen flere hos Lappedilla......så leit ;-)

Jeg har tatt utgangspunkt i AnnAKa's mønster "Annas sminkepung", 
men gjort den litt større. 
Denne måler ca. 22x25 cm, og er helt enkel, uten lommer.
Broderiet har jeg kjøpt hos Kreations by Kara.

(den skal selvfølgelig få en omgang i vasken før den evt. blir gitt/solgt videre)


Denne sminkepungen begynte jeg visst også på sist helg, men bare så vidt. 
Har sydd sammen mesteparten i dag :-)


Glidelåsen bestilte jeg fra Lappedilla, sammen med bl.a. den røde, 
helt uten tanke på at jeg kunne bruke den på denne sminkepungen. 
Men den passet jo perfekt i fargen til disse stoffene, 
som jeg kjøpte hos Quiltefryd litt tidligere i sommer :-)

Mønsteret er et av AnnAKa's siste "Layer Cake-miks". 

Den har nok noen små skjønnhetsfeil, men blir helt grei til eget bruk. 
Hvis jeg skal lage flere for å selge, så må jeg nok være litt mer nøye med et par ting. 
Men det er jo det som er så kjekt med å lage et førsteeksemplar....man lærer :-)
Morsom å sy, ikke på langt nær så komplisert som jeg først trodde. 
Veldig fornøyd med lommene på utsiden. 
Skal absolutt ikke se bort fra at jeg kommer til å lage flere av disse :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar