tirsdag 25. juni 2013

Strikkedilla

Det siste halvåret så har jeg endelig fått strikkedillaen tilbake :-)
Den har dessverre vært fraværende i mange år :-(
Men jeg har stort sett alltid hatt et strikketøy liggende... som dessverre sjelden ble ferdig.

I vinter ble jeg, som så mange andre, bitt av Marius-dillaen.
Jeg begynte på en Marius-genser til min yngste sønn, og trodde jeg kom til å bruke evigheter på å få den ferdig.
Men det var kjempegøy å strikke igjen og den ble ferdig før jeg visste ordet av det.
Dessverre ligger den med et ukjent antall tråder som skal festes enda :-(
Monteringen er liksom ikke like morsom som resten.
(det kommer sikkert et bilde av denne når den blir ferdig).
 
Mens jeg holdt på med denne fikk jeg bestilling på en ny Marius-genser til min grand-niese.   Denne var akkurat like morsom å strikke og ble også relativt fort ferdig.
Den ble montert og avlevert for en god stund siden til et par glade og fornøyde foreldre.
 
Siden så har jeg faktisk vurdert å strikke en Marius-genser til meg selv, men fant ut at det ble for varmt å strikke med ull i sommerferien, så den får nok vente til etter ferien.

Så da bestemte jeg meg i stedet for å følge trenden, og lage Dale 277-kjolen :-)


Her er forstykke ferdig heklet:
Bilde av den ferdige kjolen kommer senere...når den faktisk er ferdig :-)


Og her kommer et bilde av hva jeg har planer om å strikke/hekle i sommerferien:
 
 
 
 
 

 

 

2 kommentarer:

  1. OOOOH! Så flott genser!!! Jeg savner strikke... Hadde jeg fått tak i ull eller bomulls garn her, så hadde det kanskje blitt mere strikking på meg også... Den kjolen er søt!

    SvarSlett
  2. Forsatt like fin den marius genseren :D

    Spent på kjolene. :D Har akkurat startet på forstykket :)

    Klem

    SvarSlett