søndag 26. mai 2013

Babyteppe

For en tid tilbake så kjøpte jeg denne stoffpakken hos Kathrines Quiltestue.
Vakker, ikke sant?
Planen var å sy et lite teppe av den, men jeg viste ikke helt hvordan. 
Stoffbitene er ikke så veldig store, bare en halv "fat quarter".

Men så slo det meg at jeg kunne gjøre det enklest mulig; 
skjære kvadrater og sy sammen.
Som sagt så gjort: ca. 130 kvadrater à 3,5 inch.
Da var det bare å begynne å pusle de sammen :-)
 Såvidt begynt

 Litt over halvveis

Ferdig puslet :-) 
11 rader x 11 rader = 121 kvadrater
Så gjenstår bare sammensyingen, 
og da er det bare å holde tungen rett i munnen :-)

Og her er det ferdig resultatet :-)
(Beklager bildekvaliteten/litt mørk)


For å få til den fine kanten på rammen brukte jeg min sist innkjøpte linjal:
Scallops, vines & waves fra Quilt in a day.


Teppet er veldig enkelt quiltet med rette sømmer på hver side av alle sømmene.

Og som de fleste av mine barnetepper så har det deilig myk fleece på baksiden.
 
Ferdig måler teppet ca 95x95 cm.


3 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Nydelige farger.

    SvarSlett
  2. Teppet ditt blei kjempefint! Lurt å ha fleece bak. Bruker du spraylim før du quilter det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bruker nesten alltid spraylim når jeg quilter :-)

      Slett