tirsdag 10. september 2013

Endelig ferdig med jungelteppet

Det tok litt lenger tid da jeg plutselig fant ut at jeg ikke var helt fornøyd med den rammen jeg først hadde satt på :-(
Da var det bare å finne fra oppspretterten, og sprette i vei ;-)
Så ble det bestemt at jeg skulle ha på en tittekant i tillegg til en helt ny ramme. 
Tittekanten ble knall orange :-)
Måtte ha en kontrast til alt det grønne :-) Samtidig som den tar opp litt av fargen på noen av broderiene. 
Rammen ble mørkere grønn enn opprinnelige, og som lukkekant valgte jeg å bruke den samme orange. 

Teppet er quiltet med pyntesømmer rund broderiene, mellom blokkene og i rammen.
Denne gangen har jeg sydd på lukkekanten på maskin fra baksiden og med en pyntesøm på framsiden. 

Det ferdige teppet måler ca. 125x95 cm.
                    
   
Baksiden er offwhite fleece. 
                    

2 kommentarer: