søndag 29. september 2013

Syhelg

Helgen 20-22 september satt jeg og sydde sammen med tre andre hos Lillestrøm Sysenter. De arrangerer syhelger sånn ca en gang i måneden. 

Det første prosjektet mitt var å sy ferdig disse Lazy Angle blokkene, 
42 stykker i alt :-) 
De ble ferdig sydd og renkuttet, men er ikke sydd sammen enda :-(
                                

Videre skulle jeg prøve meg på Mended Hearts, 
men da måtte jeg øve litt på frihåndsquiltingen først. 
Resultatet ble vel så som så...
Men nå skal det vel sies at dette bare er mitt andre forsøk på fmq.
                           

Her er det første hjertet påbegynt. 
Hjertet er applikert på stoffet+vatt og bakstykke. 
Videre er det frihåndsquiltet inne i hjertet,
 før jeg skal teste ut alle pyntesømmene på maskinen min :-)

Det å begynne å frihåndsquilte inne i dette hjerte 
er noe av det skumleste jeg har gjort noen gang :-o
                                           




Og her er det ferdige resultatet :-)    
                                    Etter mange pyntesømmer var det litt skummelt å dele det i to, 
                                                 men det ble sydd sammen igjen og resultatet ble supert.                                
                            Dette var kjempegøy og ga absolutt mersmak. Kan anbefales :-)









2 kommentarer:

  1. Kjempeflott mended heart hjerte! Artig måte lage det på! Finnes det mønster til det noe sted? FMQ'en din ser fin ut, det er bare øvesle som skal til! Flotte lazy angle blokker!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett