lørdag 11. mai 2013

Lyseblått babyteppe


For en stund tilbake, en laang stund faktisk, så var jeg på en quiltecafe på Lillestrøm sysenter hvor vi fikk demonstrert Lazy angle-linjalen.  
Vi ble vist hvordan vi kunne lage diverse blokker og sette de sammen.
Jeg kjøpte linjalen og dro hjem og lekte meg med mitt nyeste leketøy :-)

Det tok litt tid før resultatet ble ferdig, men her er det; 
et lite baby/vognteppe i lyseblått og hvitt. 
Her har jeg også prøvd å sy på lukkekanten med maskin på framsiden.
Det ble helt greit, men innerst inne så synes  jeg vel at det blir penere når man syr den til for hånd på baksiden. 
Men dette var mye raskere ;-)


 Og som på de fleste andre små teppene mine så har også dette fått deilig myk fleece som bakstykke.
Teppet måler ca. 75x55 cm.


1 kommentar:

  1. Det var et søtt lite teppe :) har prøvd meg på å sy lukkekanten på maskin men det fikk ikke jeg til :( men det går helt sikkert fortere enn for hånd . kanskje det er øvelse som må til for meg der å :) god helg !

    SvarSlett