mandag 28. april 2014

50-års presang til min svoger

Min svoger fylte 50 år 26. april, 
og i den forbindelse så fikk jeg lyst til å sy et deilig slumre-teppe til han.

Jeg fant et enkelt men fint mønster på en av 
Missouri Star Quilt company's tutorials.
De kalte det en zipper-quilt, og hadde sydd et babyteppe for å vise. 

De hadde brukt en charm-pack fra Moda som heter
 Little Black Dress 2, sammen med sort.
Disse stoffene likte jeg veldig godt :-) 
Flotte farger og mønstre, litt nøytrale og litt maskulint. 
Så da bestilte jeg selvfølgelig de samme stoffene, bare som Jelly-rolls :-)



Slik ser den ut etter at alle bitene er sydd sammen. 
Nå mangler bare det sorte mellomverket.


Og her er det også sydd på :-)
Nå er det bare rammen som mangler.
Og her er den også sydd på


Nå skal det bare leveres til Merete for quilting 

så snart hun kommer tilbake fra årsmøtet i Kristiansand :-)

Nå har jeg endelig fått tilbake teppet mitt, og her kan dere se hvor fint det har blitt :-)


Og her er et litt nærbilde av quiltingen


Og nå er det bare lukkekanten som mangler :-D


Og endelig så kan jeg vise fram det ferdige teppet :-)
Jeg tror og håper at jubilanten ble fornøyd.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar