mandag 9. mars 2015

Babyteppe



I høst så var jeg på sy-treff hos Lillestrøm sysenter, 
og der lærte vi å sy disse blokkene, 
Disappearing hourglass. 
Jeg hadde planer om sy et lite babyteppe av disse, 
men jeg ble litt i tvil om jeg syntes det ble for kjedelig med bare disse to fargene
...så da ble det liggende :-(

Jeg prøvde meg frem litt etterhvert og sydde et par bamseblokker. 
Tenkte kanskje jeg kunne putte inn noen sånne, 
men ble litt usikker, 
syntes vel egentlig ikke at det ble helt bra heller. 
Så da ble det liggende enda litt lenger.

Men endelig fikk jeg tatt meg sammen...
forrige helt sydde jeg det sammen med bare de to blå blokkene, og ble fornøyd :-)  

Men så dukket neste problem opp...baksiden. 
Jeg hadde turkis og mørkeblå fleece liggende 
og hadde bestemt meg for at jeg SKULLE bruke 
noe av det jeg hadde hjemme. 
Jeg syntes vel egentlig ikke 
at noen av de passet sånn 100 prosent, 
så da ble det en spørrerunde på Facebook.  



Jeg endte opp med å bruke den mørkeblåe fleece'en og det ble faktisk ikke så aller verst.  Teppet ble iallefall ferdig :-)

Og etter tips fra en annen quiltedame så valgte jeg også å 
quilte rund hver enkelt stjerne så de ble litt mer fremhevet.

Så nå er teppet helt ferdig og klart til å gis bort!

Teppet måler ca. 60x80 cm.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar